(ffb bij Oreven-.
317
doon0t65
Algemene Voorwaarden Way of Lijf
Artikel 1 Definities
1.1 Opdrachtnemer: Stephanie van der Kreeft, geboren op 26-10-1983 te Nieuwegein, en de eventuele hulppersonen en ondergeschikten die door Dienstverlener bij de uitvoering van de Diensten betrokken zijn, te noemen Opdrachtnemer. In bezit van het diploma tot erkend Better Health Kindervoedingscoach en in het bezit van een diploma van het Ortho Health Foundation tot Orthomoleculair voedingsadviseur (gevorderd) en Ketogeen Therapeut (Ketogeen instituut Nederlands). Daarnaast een interne training genoten bij Vital Solutions voor het professioneel uitvoeren van Preventief Medisch Onderzoek. Geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 69101698, die zich bezig houdt met het geven van adviezen en coaching op het gebied van voeding en leefstijl, alsmede het geven van voorlichting en presentaties op deze gebieden, en het uitvoeren van preventief medisch onderzoek en health checks;
1.2 Opdrachtgever: de onderneming of natuurlijke persoon die de opdracht aan Dienstverlener heeft verstrekt om Diensten te leveren.
1.3 Offerte: de aanbieding die Dienstverlener aan Opdrachtgever heeft gedaan waarin de Diensten en de Vergoeding beschreven staan en waarover partijen tot overeenstemming zijn gekomen.
1,4 Overeenkomst: de overeenkomst tussen Opdrachtgever en Dienstverlener.
1.5 Diensten: alle activiteiten die Dienstverlener ter uitvoering van de overeenkomst verricht.
1.6 Vergoeding: de geldbedragen die Opdrachtgever voor het verrichten van de Diensten aan Dienstverlener dient te betalen.
Artikel 2 Offerte en toepasselijkheid
2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle Offertes en voorstellen van Opdrachtnemer, overeenkomsten, Diensten en overige opdrachten van Opdrachtgever aan Opdrachtnemer.
2.2 Alle Offertes zijn vrijblijvend en hebben een gestandsdoeningtermijn van 30 dagen. Na deze termijn vervalt de offerte.
2.3 Voor zover Opdrachtgever in zijn aanvaarding zou verwijzen naar andere voorwaarden, wordt de toepasselijkheid daarvan uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.4 Opdrachtgever staat in voor de juistheid en volledigheid van de door of namens hem aan Opdrachtnemer verstrekte gegevens, waarop Opdrachtnemer een offerte of voorstel heeft gebaseerd.
2.5 Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden van toepassing. Opdrachtnemer en Opdrachtgever treden in een dergelijk geval zo nodig in overleg om een nieuwe bepaling overeen te komen ter vervanging van de nietige / vernietigde bepaling, zoveel mogelijk in overeenstemming met het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling.
2.6 Tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer komt een Overeenkomst tot stand indien en zodra Opdrachtgever een offerte of voorstel van Opdrachtnemer zonder voorbehoud of wijziging binnen de geldigheidsduur daarvan schriftelijk heeft aanvaard en / of indien een mondeling door partijen gemaakte afspraak door Opdrachtnemer schriftelijk is bevestigd.
2.7 Bij akkoord op de offerte wordt een aanbetalingsfactuur gestuurd van:
- 25% van het geoffreerde totaalbedrag bij een E-PMO.
- 35% van het geoffreerde totaalbedrag bij een fysieke PMO.
Artikel 3 Klachten
3.1 Opdrachtgever is gehouden om klachten over de uitvoering van de Diensten direct, en in ieder geval binnen 7 dagen, schriftelijk (per email naar info@wayoflijf.nl) te melden aan Dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerde omschrijving, zodat Opdrachtnemer in staat is hier inhoudelijk en correct op te reageren.
3. 2 Onverhoopte klachten van Opdrachtgever over de dienstverlening van Opdrachtnemer zullen door Opdrachtnemer aandachtig en serieus in behandeling worden genomen, met als doel tot een voor beide partijen bevredigende uitkomst te komen.
3.3 Klachten schorten de betalingsverplichting niet op, tenzij Opdrachtnemer schriftelijk anders bepaalt.”
Artikel 4 Vergoeding, planning, samenwerking en betaling
4.1 De door Opdrachtnemer gehanteerde en op haar website vermelde prijzen / tarieven zijn exclusief BTW en eventuele andere heffingen van overheidswege, en exclusief eventuele in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst te maken kosten, waaronder reiskosten, tenzij door Opdrachtnemer schriftelijk anders is aangegeven. Way of Lijf hanteert een prijslijst, welke op te vragen is door Opdrachtgever.
4.2 Opdrachtnemer hanteert een reiskostenvergoeding van € 0,95 per gereden kilometer vanaf vestigingsadres (Kromme Rijnwerf 21 te Nieuwegein) van Opdrachtnemer naar Opdrachtgever en v.v. In deze reiskostenvergoeding zit zowel een kilometervergoeding en een reistijdvergoeding opgenomen.
4.3 Opdrachtnemer zal de door Opdrachtgever op basis van de overeenkomst te betalen geldbedragen achteraf in rekening brengen, tenzij Partijen hierover andere afspraken hebben gemaakt.
4.4 Opdrachtgever zal de facturen binnen 15 dagen (aanbetalingsfactuur) en 30 dagen (eindfactuur) na ontvangst van de factuur aan Opdrachtnemer voldoen.
4.5 Opdrachtgever is niet bevoegd op de Vergoeding enig bedrag wegens een door hem gestelde tegenvordering in mindering te brengen.
4.6 Indien de Offerte is goedgekeurd door meerdere Opdrachtgevers, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de Vergoeding.
4.7 Indien de Opdrachtgever niet tijdig aan zijn betalingsverplichtingen voldoet is Opdrachtnemer bevoegd zijn verplichtingen op te schorten en kan Dienstverlener de Overeenkomst ontbinden. In dat geval is de Opdrachtgever aansprakelijk voor de door Opdrachtnemer geleden schade.
4.8 Indien Dienstverlener tot buitengerechtelijke maatregelen overgaat voor incasso van facturen komen de kosten daarvan voor rekening van de Opdrachtgever.
4.9 Way of Lijf werkt met een vast dagtarief voor de uitvoer van Preventief Medisch Onderzoek (PMO). Dit dagtarief omvat alle projectmanagementwerkzaamheden die gemoeid zijn met de uitvoering van PMO’s. Denk o.a. de coordinatie en planning, inzet van ervaren professionals voor de uitvoering, fungeren als aanspreekpunt,. Daarnaast omvat het de PMO’s (uitvoering van) de PMO’s op locatie, evenals een onbeperkte keuze uitvragenlijsten voor het digitale onderdeel van de PMO’s.
Way of Lijf stelt de planning van het onderzoek op en doet zijn uiterste best om een efficiënte en goed georganiseerde indeling te realiseren. De opdrachtgever is hierin mede verantwoordelijk en wordt verwacht actief bij te dragen aan een soepele uitvoering, bijvoorbeeld door tijdig informatie aan te leveren en medewerkers te motiveren zich aan de planning te houden. Overleg hierover is altijd mogelijk en gewenst.
4.10 Met inachtneming van de annuleringsvoorwaarden (artikel 5.6) wordt per geboekte werkdag gefactureerd, ongeacht het aantal uitgevoerde onderzoeken. Beide partijen verbinden zich hun uiterste best te doen om de geplande werkdag(en) zo efficiënt en volledig mogelijk in te vullen. Indien door annuleringen, no-shows of andere oorzaken het aantal deelnemers minder is dan gepland, blijft het volledige dagtarief verschuldigd, aangezien Way of Lijf werkt met een vast tarief per dag.
4.11 Reiskosten zijn niet inbegrepen in het dagtarief en worden apart gefactureerd conform artikel 4.2.
4.12 Bij akkoord op de offerte wordt een aanbetalingsfactuur gestuurd van:
- 25% van het geoffreerde totaalbedrag bij een E-PMO.
- 35% van het geoffreerde totaalbedrag bij een fysieke PMO.De eindfactuur wordt berekend op basis van het aantal daadwerkelijk uitgevoerde PMO-dagen, met als minimum het bedrag van de aanbetalingsfactuur. Indien de deelname lager uitvalt dan verwacht, vindt er geen creditering of terugbetaling plaats. De aanbetalingsfactuur is niet restitueerbaar en wordt niet gecrediteerd.
-
4.13 De aanbetaling dient ter vergoeding van opstart- en voorbereidingskosten, waaronder projectmanagement, administratieve verwerking en reservering van capaciteit. Deze kosten staan los van het uiteindelijke aantal deelnemers.
4.14 De eindfactuur wordt opgemaakt op basis van de daadwerkelijk uitgevoerde PMO-dagen, waarbij de aanbetalingsfactuur het minimumbedrag vormt. Indien de uiteindelijke factuur hoger uitvalt dan dit bedrag, wordt het verschil aanvullend gefactureerd.
4.15: Uitvoering en begeleiding van het PMO-traject Way of Lijf zorgt ervoor dat het Preventief Medisch Onderzoek (PMO) wordt uitgevoerd door ervaren samenwerkingspartners en collega’s die op locatie bij de opdrachtgever aanwezig zijn. De begeleiding van het traject, waaronder planning, communicatie en rapportage, vindt op afstand en digitaal plaats. Deze werkwijze stelt Way of Lijf in staat om efficiënt en flexibel te werken, waarbij de opdrachtgever één vast aanspreekpunt heeft.
Indien gewenst kan er een fysieke kennismaking of overleg plaatsvinden op locatie. In dat geval komt één van mijn collega’s graag bij jullie langs.
Artikel 5 Wijzigingen en annulering van overeenkomst
5.1 Indien een door Way of opgestelde offerte wordt ondertekend door opdrachtgever, wordt dit beschouwt als een overeenkomst. Wijzigingen in de overeenkomst en afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zullen slechts van kracht zijn, indien zij schriftelijk tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever zijn overeengekomen.
5.2 Indien wijzigingen leiden tot verhoging of verlaging van de Vergoeding, dient een daaruit voortvloeiende wijziging in de Vergoeding schriftelijk tussen partijen te worden overeengekomen.
5.3 Dienstverlener is gerechtigd om in geval van gewichtige redenen de Overeenkomst tussentijds op te zeggen. Een voorbeeld van een gewichtige reden is de uitval door ziekte of andere omstandigheden.
5.4 Beide partijen kunnen de Overeenkomst met onmiddellijke ingang schriftelijk ontbinden indien:
a. de andere partij jegens haar tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen onder de Overeenkomst en de tekortschietende partij ook na schriftelijke ingebrekestelling door de benadeelde partij nalaat binnen een redelijke termijn alsnog aan haar verplichtingen onder de Overeenkomst te voldoen. Indien de tekortschietende partij niet meer aan haar verplichtingen onder de Overeenkomst kan c.q. wenst te voldoen of indien nakoming blijvend onmogelijk is, kan een ingebrekestelling achterwege blijven
b. de andere partij in staat van faillissement wordt verklaard
c. de andere partij (al dan niet voorlopig) surseance van betaling wordt verleend;
d. de onderneming van de andere partij wordt beëindigd of geheel of gedeeltelijk aan een derde wordt overgedragen
5.5 Indien de Overeenkomst om welke reden ook eindigt nadat de uitvoering is gestart en voordat alle Diensten zijn verricht heeft Dienstverlener recht op een naar redelijkheid vast te stellen deel van de Vergoeding. Bij de bepaling van deze vergoeding zal rekening worden gehouden met de reeds door de Dienstverlener verrichte werkzaamheden, het voordeel dat de Opdrachtgever daarvan heeft (genoten) en de grond waarop de Overeenkomst is geëindigd.
5.6 Annulering van overeenkomst. Indien opdrachtgever wenst de overeenkomst (getekende offerte) te annuleren, worden de volgende annuleringskosten in rekening gebracht:
- Bij annulering na ondertekening van de offerte blijft de aanbetaling (25% bij een E-PMO en 35% bij een fysieke PMO) verschuldigd en wordt niet gerestitueerd
- Tot 14 dagen voor aanvang opdracht: 50% van de overeengekomen offertekosten
- Tot 7 dagen voor aanvang opdracht: 75% van de overeengekomen offertekosten
- Indien de overeenkomst korter dan 7 dagen vantevoren wordt geannuleerd is Way of Lijf genoodzaakt om de volledige offertekosten door te berekenen.
-
Indien de Opdrachtgever een ingeplande PMO-dag wil verplaatsen, dient dit uiterlijk 14 dagen van tevoren schriftelijk aan Way of Lijf te worden doorgegeven. In overleg zal worden gekeken naar een passende alternatieve datum. Bij wijzigingen korter dan 14 dagen vooraf blijft de oorspronkelijke dag gefactureerd, tenzij anders overeengekomen. De Opdrachtgever wordt geacht eventuele wijzigingen binnen de eigen organisatie goed te communiceren en zich in te spannen om de geplande dag zo efficiënt mogelijk te benutten.
.
Artikel 6 Uitsluiting van verantwoordelijkheid voor inhoud en volledigheid van het PMO
6.1 Way of Lijf treedt uitsluitend op als uitvoerder van het Preventief Medisch Onderzoek (PMO) zoals overeengekomen met de opdrachtgever. De opdrachtgever is volledig verantwoordelijk voor het vaststellen van de inhoud en scope van het PMO, gebaseerd op de Risico-Inventarisatie & -Evaluatie (RI&E) en/of de richtlijnen en adviezen van een arbodienstverlener.
6.2 De opdrachtgever dient zelf te bepalen welke inhoud en onderzoeken noodzakelijk zijn om te voldoen aan de Arbowet. Aangezien de opdrachtgever het beste inzicht heeft in de werkzaamheden, arbeidsrisico’s en gezondheidsgevolgen binnen de organisatie, ligt de verantwoordelijkheid voor deze beoordeling volledig bij de opdrachtgever. De opdrachtgever is te allen tijde verantwoordelijk voor het naleven van de Arbowet en de implementatie van aanbevelingen die voortvloeien uit het PMO. Way of Lijf adviseert uitsluitend, en is niet verantwoordelijk voor de naleving of implementatie van deze aanbevelingen binnen de organisatie.
6.3 Hoewel Way of Lijf desgevraagd advies kan geven over de mogelijke invulling van het PMO, is dit advies niet bindend en draagt Way of Lijf geen verantwoordelijkheid voor de juistheid, volledigheid of geschiktheid van het onderzoek met betrekking tot de wettelijke eisen of specifieke arbeidsrisico’s binnen de organisatie van de opdrachtgever.
6.4 Indien de opdrachtgever specifieke eisen stelt aan de inhoud of scope van het PMO die buiten de expertise of mogelijkheden van Way of Lijf vallen, zal Way of Lijf dit tijdig terugkoppelen aan de opdrachtgever. In dat geval wordt de opdrachtgever geadviseerd om het PMO bij een andere aanbieder onder te brengen. Way of Lijf aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het niet kunnen uitvoeren van een PMO dat niet binnen haar expertise of mogelijkheden valt.
6.5 Way of Lijf is niet aansprakelijk voor sancties, boetes of andere maatregelen door toezichthoudende instanties zoals de Inspectie SZW, voortvloeiend uit een door de opdrachtgever samengestelde of aangeleverde scope van het PMO die niet voldoet aan de Arbowet of andere relevante wet- en regelgeving.”
6.6 Way of Lijf treedt uitsluitend op als uitvoerder van het Preventief Medisch Onderzoek (PMO) zoals overeengekomen met de opdrachtgever. Way of Lijf beschikt niet over de status van arboarts of andere medische specialisten en is daarom niet bevoegd tot het stellen van medische diagnosen, het afgeven van medische verklaringen of het uitvoeren van medische beoordelingen die wettelijk uitsluitend door een arbo-arts of andere bevoegde professionals mogen worden gegeven.
6.7 Op basis van de resultaten van een PMO kan Way of Lijf deelnemers of opdrachtgevers adviseren om contact op te nemen met een behandelend arts, arboarts of andere bevoegde medische specialist. Dit advies is niet bindend en bedoeld ter ondersteuning van de deelnemer of opdrachtgever.
6.8 Way of Lijf aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor het al dan niet opvolgen van dit advies door deelnemers of opdrachtgevers, noch voor de uitkomsten van eventueel medisch onderzoek of behandeling door derden.
6.9 De opdrachtgever erkent dat de verantwoordelijkheid voor het consulteren van een arboarts of andere bevoegde medische specialist bij gezondheidsrisico’s, en het opvolgen van eventuele adviezen, uitsluitend bij de opdrachtgever en/of de deelnemer ligt.
6.10 De opdrachtgever is volledig verantwoordelijk voor het afstemmen van de inhoud en uitvoering van het Preventief Medisch Onderzoek (PMO) met hun arbodienst, conform de wettelijke verplichtingen en de Risico-Inventarisatie & -Evaluatie (RI&E). Way of Lijf draagt geen verantwoordelijkheid voor de naleving van deze verplichtingen door de opdrachtgever.
6.11 Indien Way of Lijf aanwijzingen heeft dat een PMO niet voldoet aan de wettelijke eisen of richtlijnen, zal zij de opdrachtgever hierover informeren. Het is echter de exclusieve verantwoordelijkheid van de opdrachtgever om eventuele wijzigingen door te voeren en te zorgen dat het PMO in overeenstemming is met de wettelijke eisen.
Artikel 7 Overmacht
7.1 Geen der Partijen kan tot nakoming van enige verplichting uit hoofde van de Overeenkomst worden gehouden, indien er sprake is van overmacht: dat wil zeggen van een dusdanige omstandigheid – die buiten de macht van partijen ligt en die bij het sluiten van de Overeenkomst niet reeds kon of had kunnen worden voorzien -, dat daardoor iedere redelijke mogelijkheid tot nakoming teniet wordt gedaan. Partijen kunnen jegens elkaar slechts een beroep op overmacht doen, door de andere partij daarvan zo spoedig mogelijk na het optreden daarvan schriftelijk op de hoogte te stellen, zoveel mogelijk onder overlegging van bewijsstukken.
7.2 In het geval van overmacht wordt de nakoming van de daardoor getroffen verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmachtsituatie, zonder dat Partijen over en weer tot enige schadevergoeding zijn gehouden.
7.3 Indien een overmachtsituatie langer dan 30 dagen duurt, heeft elk der Partijen het recht om de Overeenkomst schriftelijk te ontbinden, tenzij aard of omvang van de door de overmacht veroorzaakte tekortkoming die ontbinding redelijkerwijs niet rechtvaardigt. In het geval van een dergelijke ontbinding wordt hetgeen reeds op grond van de Overeenkomst is gepresteerd naar verhouding afgerekend, zonder dat Partijen elkaar overigens iets verschuldigd zijn.
7.4 Overmacht aan de zijde van de Opdrachtnemer doet zich voor wanneer de Dienstverlener, als gevolg van omstandigheden zoals beschreven in artikel 6:75 van het Burgerlijk Wetboek, buiten zijn eigen verantwoordelijkheidsgebied wordt belemmerd om aan zijn verplichtingen uit de Overeenkomst te voldoen.
7.5 Naast wat is vastgelegd in artikel 6:75 BW, geldt dat een tekortkoming van de Dienstverlener in het nakomen van enige verplichting tegenover de Opdrachtgever niet aan de Dienstverlener kan worden toegeschreven in het geval van omstandigheden die buiten zijn wil liggen. Deze omstandigheden kunnen ervoor zorgen dat het nakomen van zijn verplichtingen jegens de Opdrachtgever geheel of gedeeltelijk wordt belemmerd, of dat redelijkerwijs niet van de Dienstverlener kan worden verwacht dat hij aan zijn verplichtingen voldoet. Tot deze omstandigheden behoren onder andere ziekte of wanprestaties van derden, stroomstoringen of vertragingen/onvoorziene omstandigheden in het verkeer. Daaraan toegevoegd: Indien Way of Lijf wegens ziekte, overmacht of (verkeers)omstandigheden niet in de gelegenheid is de werkzaamheden op de overeengekomen datum uit te voeren, zal in overleg met de opdrachtgever naar een passende oplossing worden gezocht en zo spoedig mogelijk een alternatieve datum worden ingepland. De opdracht blijft derhalve van kracht en kan niet worden geannuleerd. Way of Lijf zal zich tot het uiterste inspannen om de opdracht uit te voeren en anders in overleg te treden met de opdrachtgever voor een passende oplossing.
7.6 Way of Lijf is niet aansprakelijk voor fouten, tekortkomingen of vertragingen veroorzaakt door softwareleveranciers (bijvoorbeeld Qiek), zoals het niet correct genereren van rapportages, het niet functioneren van online vragenlijsten of andere technische problemen die buiten de controle van Way of Lijf vallen. Way of Lijf zal zich inspannen om eventuele technische problemen in samenwerking met de softwareleverancier op te lossen, maar geeft geen garantie voor directe reparatie of vervanging. Way of Lijf is niet verantwoordelijk voor eventuele vertragingen of kosten die hierdoor ontstaan.
Artikel 8 Intellectueel Eigendom
8.1 Dienstverlener behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op de Intellectuele eigendomsrechten op alle door Opdrachtnemer ten behoeve van Opdrachtgever ontwikkelde (resultaten van) diensten, websiteteksten, presentaties, workshops, handouts, artikelen en blogs, adviezen en recepten, berusten bij Opdrachtnemer. Het is Opdrachtgever zonder voorafgaande toestemming van Opdrachtnemer niet toegestaan de inhoud van dergelijke (resultaten van) diensten anders dan voor intern gebruik te kopiëren en / of aan derden ter beschikking of inzage te geven, dan wel deze te gebruiken of aan derden ter beschikking te stellen anders dan voor het doel, waarvoor deze door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever zijn verstrekt
Artikel 9 VYTAL app
9.1 Indien Opdrachtgever een abonnement afsluit voor het gebruik van de VYTAL app applicatie, is de minimale abonnementsduur 1 maand. De overige abonnementsduren zijn 3, 6 of 12 maanden. Na deze periode stopt het abonnement stopt automatisch. Tussentijds opzeggen is niet mogelijk. Bij het aangaan van een abonnement dient de volledige duur van het gebruik van de applicatie betaald te worden. Indien het abonnement is aangegaan binnen de VYTAL app (en niet via een aankoop op de website), geldt een doorlopend abonnement met een minimale duur van één maand. Na de eerste maand kan Opdrachtgever het abonnement maandelijks opzeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.
9.2 Opdrachtgever dient het aanvraagformulier volledig en correct in te vullen. Opdrachtnemer benadrukt dat Opdrachtgever (gebruiker VYTAL app applicatie) te alle tijden zelf verantwoordelijk is voor het controleren van de juiste gegevens en het gebruik van de VYTAL app applicatie. Opdrachtnemer is geenszins voor schade die voortvloeit uit het gebruik van de VYTAL app applicatie.
9.3 Leeftijd: voor het gebruik van de Applicatie dien je tenminste 16 jaar oud te zijn. Opdrachtnemer accepteert geen gebruikers onder de leeftijd van 16 jaar.
9.4 Aangeboden informatie: de informatie op de website en in de VYTAL app applicatie is met grote zorg samengesteld, maar een volledige juistheid, betrouwbaarheid of geschiktheid daarvan kan niet worden gegarandeerd. Het afgaan op informatie op deze website en in de applicatie, is derhalve geheel op eigen risico.
9.5 De informatie in de VYTAL app applicatie is nadrukkelijk niet bedoeld ter vervanging van medische zorg, medisch advies of ondersteuning door professionals in overige vakgebieden. VYTAL app dient daarom ook niet gebruikt te worden bij het stellen van een (zelf)diagnose. Hoe dan ook wordt gebruikers dringend aangeraden om medische vragen, klachten en/of symptomen onverwijld voor te leggen aan hun behandelend arts. Gebruikers van de VYTAL app applicatie zijn te alle tijden zelf verantwoordelijk voor hun voedingspatroon, rekening houdend met allergieën, interolanties en andere medische bijzonderheden.
9.6 Door acceptatie van deze Algemene Voorwaarden wordt door Wederpartij nadrukkelijk erkend dat Opdrachtnemer niet aansprakelijk kan worden gehouden voor gebreken en/of onjuistheden in de door haar aangeboden informatie, en de eventuele schade die daar mogelijk uit voortvloeit.
9.7 Medische klachten: aan het volgen van voedingsplannen of sportworkouts kunnen risico’s verbonden zijn, variërend van hartklachten en een hoge bloeddruk tot overlijden. Gebruikers die een voedingsplan of sportroutine in de applicatie willen beginnen, dienen dit altijd voorafgaand hieraan te overleggen met hun behandelend arts en/of diëtist. Gebruikers die na het starten met een voedingsplan via VYTAL medische klachten ervaren en vermoeden dat dit door het aanpassen van hun voedingspatroon komt, dienen direct te stoppen met het voedingsplan en een arts voor advies in te schakelen.
Artikel 10 Geheimhouding
10.1 Partijen zijn verplicht tot geheimhouding met betrekking tot alle vertrouwelijke informatie, die zij in het kader van de totstandkoming en uitvoering van de Overeenkomst verkrijgen. Informatie geldt als vertrouwelijk indien deze door de andere Partij als zodanig is aangemerkt en / of indien het vertrouwelijke karakter daarvan redelijkerwijs uit de aard van de informatie voortvloeit.
10.2 Indien Opdrachtnemer op grond van een wettelijke bepaling of gerechtelijke uitspraak verplicht wordt vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden te verstrekken en Opdrachtnemer zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk of door de bevoegde rechter aanvaard recht van verschoning, schiet Opdrachtnemer in verband met het verstrekken van die vertrouwelijke informatie niet toerekenbaar tekort in de nakoming van de Overeenkomst en is zij niet aansprakelijk of schadeplichtig jegens Opdrachtgever of derden
Artikel 11 Verwerking persoonsgegevens
11.1 Voor zover door Opdrachtnemer voorafgaande aan de totstandkoming van een Overeenkomst en tijdens de uitvoering daarvan persoonsgegevens worden verwerkt, zal Opdrachtnemer dat op een behoorlijke en zorgvuldige wijze doen, in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving, waaronder in het bijzonder de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
11.2 Opdrachtnemer treft alle technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beschermen tegen verlies of enige andere vorm van onrechtmatige verwerking, rekening houdende met de stand van de techniek en de aard van de verwerking.
11.3 Opdrachtgever staat er jegens Opdrachtnemer voor in, dat hij slechts op rechtmatige wijze persoonsgegevens ter beschikking stelt aan Opdrachtnemer.
11.4 Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor de aanspraken van personen van wie persoonsgegevens zijn verwerkt door of onder verantwoordelijkheid van Opdrachtgever, tenzij de feiten die aan een dergelijke aanspraak ten grondslag liggen aan Opdrachtnemer kunnen worden toegerekend.
Artikel 12 Aansprakelijkheid
12.1 Opdrachtgever maakt in algemene zin op eigen risico gebruik van de dienstverlening door Opdrachtnemer en blijft te allen tijde verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes en gedrag.
12.2 De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor indirecte of gevolgschade. Dit omvat onder andere winstderving, gemiste besparingen, verlies van productiviteit, vermindering van goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, en lichamelijk of geestelijk letsel.
12.3 Aansprakelijkheid van Way of Lijf
1. Way of Lijf is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade en alleen indien deze schade het rechtstreekse en uitsluitende gevolg is van een toerekenbare tekortkoming van Way of Lijf in de nakoming van de overeenkomst.
2. De aansprakelijkheid van Way of Lijf blijft te allen tijde beperkt tot de reikwijdte van de overeengekomen diensten en strekt zich niet uit tot enige schade die voortvloeit uit handelingen of nalatigheden van de opdrachtgever of door de opdrachtgever ingeschakelde derden.
3. De aansprakelijkheid van Way of Lijf is in alle gevallen beperkt tot:
a) Het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekeraar van Way of Lijf wordt uitgekeerd, inclusief het voor Way of Lijf geldende eigen risico; of
b) Indien er geen uitkering door de verzekeraar plaatsvindt, het totaalbedrag exclusief BTW dat Opdrachtgever in het kader van de overeenkomst aan Way of Lijf heeft betaald, met een maximum van €500 per gebeurtenis en €10.000 per kalenderjaar.
12.4 De opdrachtgever is verantwoordelijk voor het tijdig en correct aanleveren van alle benodigde gegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de diensten, zoals gegevens voor een PMO of Health Check. Way of Lijf is niet aansprakelijk voor schade of boetes als gevolg van ontbrekende of onjuiste gegevens.
12.5 Iedere aanspraak op schadevergoeding jegens Opdrachtnemer vervalt door het verloop van 12 maanden na het ontstaan van de aanspraak, tenzij Opdrachtgever voor het verstrijken van die termijn een rechtsvordering tot schadevergoeding heeft ingesteld.
12.6 Way of Lijf is niet aansprakelijk voor (medische) complicaties of schade die deelnemers aan een Preventief Medisch Onderzoek (PMO) of Health Check ondervinden, tenzij er sprake is van grove nalatigheid of opzet. De deelnemer wordt geadviseerd bij twijfel over zijn/haar gezondheid vooraf contact op te nemen met een behandelend arts.”
12.7 Adviezen door Opdrachtnemer via workshops, Health Checks, artikelen en coaching zijn uitsluitend informatief en geenszins een medisch advies. Indien Opdrachtgever of werknemers van Opdrachtgever advies van Opdrachtnemer willen opvolgen, dient dit altijd te worden afgestemd met een behandelend (huis)arts.
12.8 Opdrachtgever verplicht zich om via het offerteformulier relevante en correcte informatie aan Opdrachtnemer te verstrekken.
12.9 Opdrachtnemer kan informatief advies geven over het gebruik van voedingssupplementen. Het gebruik of de inname van supplementen is altijd de verantwoordelijkheid van Opdrachtgever of diens werknemers en dient vooraf afgestemd te worden met een behandelend arts om risico’s zoals contra-indicaties te voorkomen.
12.10 Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer van alle aanspraken van derden met betrekking tot schade veroorzaakt door het gebruik van de door Opdrachtnemer geleverde diensten, tenzij deze schade het gevolg is van grove schuld, opzet of bewuste roekeloosheid van Opdrachtnemer.
12.11 Opdrachtnemer beschikt over een beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering die de risico’s zoals vermeld in dit artikel dekt. Voor schade buiten deze dekking blijft de aansprakelijkheid beperkt zoals beschreven in Artikel 12.4.
Artikel 13 Toepasselijk recht en Geschillen
13.1 Op elke Overeenkomst en op de onderhavige voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
13.2 Onverhoopte klachten van Opdrachtgever over de dienstverlening van Opdrachtnemer zullen door Opdrachtnemer aandachtig en serieus in behandeling worden genomen, met als doel tot een voor Opdrachtgever bevredigende uitkomst te komen.
13.3 In het geval van een onverhoopt geschil inzake de totstandkoming of uitvoering van een Overeenkomst dan wel de toepassing van de onderhavige voorwaarden, waarover Partijen ook na overleg niet tot een oplossing in der minne weten te komen, is de bevoegde rechter in de Rechtbank Midden Nederland bij uitsluiting bevoegd daarvan kennis te nemen.